Jom follow blog nie..nnti i follow u gak...

Thursday, 8 April 2010

Benih terlarang..ko buang2..



Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb

Bu, adik Cuma ingin bertanya…
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?
Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu
Benarkah bu?
Ibu terkhayal dengan pujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya
Benarkah bu?

Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu
Tapi benarkah bu?
Hari ini lepas 9 bulan...

Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...tapi benarkah bu?

Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?
Mengapa ibu?
Tak terasakah sakit dan perit tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?
Benarkah ibu?Benarkah begitu?adik cuma nak tanya je bu.....


By:Aziah Ahmad
Note : Hasil fwd dr kawan FB..utk renungan..sedeyy..

4 yg best bagi komen:

~Ifa~ said...

SGT SEDIHHHHHHH KAK BACA N3 NIE

ainazliena said...

yer betul..takde perasaan agaknyer..

Ena said...

salam..

ena pun ada gak bace pasal nie.. memg sangat kesian kat baby tu.. sedih sgt rasenyer.. sgt comel.. tp camtu nasib dier..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

aina..
sy mmg takleh tgk gambar2 tu
nnti sy nangis...huhuhu

Popular Posts