Jom follow blog nie..nnti i follow u gak...

Thursday, 19 August 2010

Fesyen tudung sanggul tinggi bak bonggol unta..




**COPY PASTE DR BLOG SESEORANG..UTK PERINGATAN SENDIRI & SEMUA**

Saya rasa.. amat penting untuk saya kongsikan satu perkara ni.. Act, saya baru jer tau ttg perkara ni. Kalau kita semua perasan sekarang, fesyen bertudung bersanggul sangat2 femes sekarang. Saya tengok, majoriti yang bertudung, especially y pakai shawl...msti akan mengayakan tudung y dipakainya dalam keadaan bersanggul.

Sanggul yang saya maksudkan adalah seperti dlm pic diatas. Memakai tudung y menampakkn bonggolan dikepala. Jadi, sebab tadi saya dah terbaca berkaitan pemakaian tudung sebegini, jadi semestinya saya share dengan kawan2 semua . Renungkanlah hadith2 dibawah :
“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat” - hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.



Rasulullah s.a.w bersabda:
“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-


KOMEN :
Sama2lah kita sebarkan isu ini.. Agar ianya dapat memberi kesedaran utk diri saya & kita semua. Saya sendiri pun... masih x perfect. Banyak sgt perkara yang harus diperbaiki. Disudut +ve , dunia blogging ni banyak memberi info y selama ni saya x tahu & banyak juga memberi kesedaran drp semua sudut. Sebarang n3 drp blog ini yang dapat memberi info, kebaikan @ pun kebajikan utk semua, saya izinkan kawan2 yang datang kesini utk copy n3 tersebut.. Adalah baik jika ilmu y kita tau itu dapat dikongsi beramai-ramai.

Note : arini pkai tudung syria hadiah GA..pestime pkai g keje.. aceli x confident nk pakai coz rasa x sesuai dgn muka bulat ku ini..neway dh free..pakai ajer ler..yg pnting tanpa sanggul tinggi..

5 yg best bagi komen:

az rina a.k.a jaijina said...

dah lama dah dgr pasal ni..haruslah kite sebar²kan nya..makin ramai yg dah buat sanggul tinggi macam ni..

thanks akak for hte info..ni untuk peringatan diri rina jugak..

leeyana-mamadaniel said...

yupp...dah lama gak tau pasal mende nih...thanks 4 sharing..

ainazliena said...

rina>>tp kekadang tlupa..kunon perasan cam cantik..hehe..

encik azuwan said...

cerita epilog cinta tu tergolong dlm fesyen tudung ni ke?

hajarus said...

hajar pun ade dpt info ni kat FB... mujur hjr xpernah pun pakai tudung fesyen camtu... anyway thanks kak 4 sharing... ;d

Popular Posts